Dirbame: 10:00~18:00
Įaugęs nagas
Liga ir jos gydymas

Įaugęs nagas (Unguis incarnatus, onychocryptosis - lot.) – dažna chirurginė liga, sukelianti pacientui skausmą ir funkcinį diskomfortą. Svarbiausios šio susirgimo priežastys:

• neteisingas nagų karpymas;
  • ankšta avalynė;
  • nago trauma, pakeičianti jo formą;
  • įvairios priežastys.

Įaugusio nago ligos pagrindinis simptomas – skausmas, o klinikinės eigos ypatumai, atsižvelgiant į ligos sunkumą, pateikiami Heifitzo klasifikacijoje, Lentelėje 1.

Lentelė 1

Įaugusių nagų gydymui pasiūlyta daug tradicinių ir naujų metodų, kurių pasirinkimą lemia ligos sunkumo laipsnis.

Ilistracija 1

Heifitz II

Iliustracija 2

Iliustracija 3

Heifitz III

Naujausia gydymo praktika yra tokia, jog pradžioje taikomi tradiciniai metodai, o vėliau, jei prireikia, taikomi nauji, nestandartiniai gydymo būdai.

„Visa, kas nauja, tėra pamiršta sena“ - ši patarlė pasitvirtina gydant įaugusius nagus – pastaruosius keturis dešimtmečius dominavo radikalūs ar mažesnės apimties chirurginiai įagusių nagų gydymo metodai:

• visos ar dalies nago plokštelės pašalinimas;
  • apynagio minkštų audinių dalinis pašalinimas (rezekcija);
  • nago matricos kraštinė rezekcija;
  • nago matricos kraštinė rezekcija fenolo tirpalu;
  • nago matricos kraštinė elektrodestrukcija;
  • nago matricos pašalinimas.
Šios operacijos atliekamos „Verkių klinikoje“

Chirurginiais metodais pavyksta išgydyti visus pacientus, tačiau jie gali sukelti ir komplikacijų:

• ilgalaikį antrinį gijimą;
  • estetiškai nepriimtinus nago formos pasikeitimus;
  • ryškų (hipertrofinį) randėjimą;
  • funkcinius sutrikimus.

Komplikacijų dažniausiai kyla tais atvejais,kai pasirinktas gydymo metodas neatitinka ligos sunkumo laipsnio.

Tradiciniai įaugusių nagų gydymo metodai naudoti nuo seno, aprašyti 1763 m. Heister. Įprasta, jog tai laikinas nago plokštelės pakėlimas drenuojant apynagio sritį – po laisvu nago kraštu pakišamas mikrosetonas ar drenas. Toks gydymas ilgalaikis, reikalauja nuolatinės medicininės priežiūros, tačiau sunkių komplikacijų nesukelia, jo efektyvumas nuo 74 iki 79%.

Įaugusio nago gydymas pacientui turi būti parenkamas individualiai, atsižvelgiant į ligos sudėtingumą.

Literatūra

Haddaden W. Ingrowing toe nail : conservative treatment. MIDDLE EAST JOURNAL OF FAMILY MEDICINE VOLUME 8 ISSUE 8, 2010; 33-38.