Informacija

Naujoji svetainė

KARPŲ DIAGNOSTIKA

Karpoms diagnozuoti pakanka klinikinio tyrimo - odos apžiūros ir palpacijos. Svarbiausi simptomai:

• "šeivos" pavidalo dermoglifinių linijų deformacija;
  • "juodi ar rudi taškai" karpos paviršiuje - trombuoti kapiliarai dermoje.

Paprastoji pado karpa  "šeivos" pavidalo dermoglifinių linijų deformacija;"rudi taškai" karpos paviršiuje - trombuoti kapiliarai dermoje.

Dermoskopija. Paprastoji pado karpa.  "Šeivos" pavidalo dermoglifinių linijų deformacija; " rudi taškai" - trombuoti kapiliarai dermoje.

Diagnostiką labai palengvina dermoskopija - matomas padidintas, gerai apšviestas vaizdas, karpoms būdingi jau minėti simptomai bei "granulių" pavidalo struktūros, turinčios morfologinius atitikmenis - ŽPV infekuotuose keratinocituose būna eozinofilinių ir bazofilinių keratohyalino granulių. Dermoskopija yra svarbi ir gydymo dinamikos stebėjmui: pacientui pasveikus, išnyksta karpoms būdingi simptomai.

Paprastoji karpa: gydymo etapas - vaizdas po konservatyvaus gydymo salicilo rūgštimi. Vizualiai vertinant yra ryškus pagerėjimas, tačiau, ar navikas (karpa) sunaikintas, spręsti sunku, todėl diferencinei diagnostikai pasitelkiama dermoskopija.

Dermoskopinis vaizdas: "šeivos" pavidalo dermoglifinių linijų deformacija, "granulių" pavidalo struktūros, o periferijoje "rudi" taškai  - karpai būdingi simptomai - karpa nesunaikinta, reikalingas tolimesnis gydymas.

Karpas neretai tenka diferencijuoti nuo nuospaudų - pastarosios neturi "juodų taškų", būna mažesnės ir išsidėsto tarpusavyje besitrinančiuose odos paviršiuose, o jų centre būna skausmingas "kamščio" pavidalo branduolys.

Dešinės pėdos II-ojo piršto nuospauda su centrinėje dalyje esančiu "kamščiu".

Kairės pėdos II-ojo piršto nuospauda.

Literatūra

Arndt KA, Bowers KE, Alam M, Reynolds R. Manual of dermatologic therapeutics: with essentials of diagnosis, 6 th ed.. Lippincott Williams&Wilkins, p.242, 2002 ;